Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dovolená pro Klarciu

Tímto článkem bych zejména chtěla podpořit všechny, kteří se bojí následovat hlas svého srdce, a také podpořit víru, že vše je možné, když si jdete za svými sny.

...aneb o překonávání sebe sama, osobním rozvoji, vystupováním z komfortní zóny a klidu duše

„Zvyk všechno odkládat nás provází všude a čeká jen na svou příležitost zmařit šance na úspěch. Většina z nás prožije neúspěšný život, protože čekáme na pravý čas, abychom se pustili do něčeho, co stojí za to. Nečekejte! Čas nebude nikdy ten pravý, začněte okamžitě a použijte nástrojů, které máte po ruce.“ Napoleon Hill

Tento článek píšu od nádherného mallorského pobřeží, užívám si dovolenou… „A s kým že jedeš?“ „Jen sama se sebou…“ S úsměvem jsem odpovídala a poté si užívala ty překvapené a zděšené výrazy. Tak nějak si zde plním svůj dětský sen, kdy jsem si vždy přála jet na dovolenou do subtropů, k moři, ale být sama, volná jako pták, dělat si co chci, nikomu nic neříkat a prostě jen tak být.

A to se mi v mých úžasných 26 letech poprvé splnilo. Vždy mě na dovolených zvláštně provázela touha „být tu sama a na nikoho se neuvazovat“. Neříkám, nebylo to vždy, ale co si pamatuji, skoro na každé jsem si našla moment, kdy jsem někam odešla, abych si užila alespoň chvilku pro sebe… často jsem pro to vstávala se svítáním, což mohlo být např. v 5 ráno… A tak mě jednoho dne na jaře napadlo, že si koupím letenky. Mallorka byla jasná volba, jelikož jsem tu pár měsíců žila a poté jsme s přítelem procestovali na dovolené půlku ostrova, takže ať se děje, co se děje, zhruba jsem tušila, do čeho jdu. Jedna z věcí, kterou jsem sama u sebe musela překonat, byla představa, že si chci na 3 dny pronajmout auto a přespávat v něm. Inu, dala jsem své kuráži pořádně zabrat, když jsem poprvé vyjížděla z půjčovny. Ne, že bych se bála řídit, naopak to miluji, ale nikdy jsem neměla příležitost řídit na místa, kde to vůbec neznám, a spolehnout se přitom sama na sebe, včetně toho najít si parkování, jezdit podle mapy bez rádce (jelikož GPS mě nebaví) a poradit si na tří a čtyřproudové dálnici a dvouproudových kruhových objezdech.

S přespáváním v autě je samozřejmě spojen i můj dávný strach ze tmy (který se nicméně v posledních měsících zmenšil, ba bych řekla, že téměř vymizel). A proto se pro mě další výzvou stalo strávit 2 noci sama v autě. Musím přiznat, že svou komfortní zónu překonávám mílovými kroky a jsem za tyto příležitosti neskutečně vděčná. Odměnou se mi dostávají zážitky a krásná místa, které si můžu naplno vychutnat a být v nich přítomna tady a teď. A to je další z mých inner games…. ČAS.

Jelikož jsem typ člověka, který má mobil téměř nalepený na ruce a buď na něm něco dělá, nebo sleduje čas, rozhodla jsem se použití tohoto přístroje zminimalizovat a zkrátka jen být… bez komunikace se světem, který mě zná (nic proti všem, které mám ráda), a "vykašlat" se na čas… řídit se jen svou intuicí (bez konkrétních plánů) a pohybem slunce. Toto je pro mě asi nejtěžší část mé dovolené, ale zároveň absolutně nejdobrodružnější. V reálu to funguje tak, že mám mobil vypnutý a hodinky v tašce. Sednu do auta, dovezu se do nějakého městečka a vyvalím na pláž. A když cítím, že mám dost, jedu o pláž dál. Když cítím, že mám hlad, jdu na oběd/ kávu/ večeři. Ležím, jak dlouho se mi chce, a řídím se tím, co mi říká moje tělo. Sledování času je jako závislost, a proto je celkem „fuška“ hádat, kolik může být a moje vnitřní dítě - „závislé na čase“ - se vzteká, protože najednou ztrácí kontrolu. Kromě toho intuitivně vybírám i místa, kde si dát drink, jídlo, projít se, nebo zda si číst či poslouchat hudbu.

Musím uznat, že všechny tyto situace působí jako balzám na duši… a děje se to jen díky tomu, že poslouchám své srdce, svou duši, své vnitřní dítě, jaké má touhy, co je pro ně dobré a co chci zažít.

Zkrátka se učím, že nic není nemožné a ten pocit osobní i společenské svobody je opravdu k nezaplacení…

Autor: Klára Markovičová | pátek 23.9.2016 21:24 | karma článku: 17,87 | přečteno: 472x
  • Další články autora

Klára Markovičová

Šneci nekoušou aneb jarní úroda je na spadnutí!

Nikdy mě nenapadlo, že si ve svých sedmadvaceti budu sázet stromy a kácet zahradu. Já – holka z města? Osud mě totiž zavedl úplně jinam, než jsem plánovala.

18.5.2018 v 16:39 | Karma: 7,20 | Přečteno: 359x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Klára Markovičová

Na cestě zapomnění i do snů... loď vždy dopluje do svého přístavu

Má cesta námořníka začala jednoho březnového rána, kdy jsem dorazila do italského přístavu a poprvé jsem vstoupila na loď, jež se na čas stala mým domovem.

25.9.2017 v 12:39 | Karma: 12,16 | Přečteno: 431x | Diskuse| Cestování

Klára Markovičová

Jak se vaří sen

Při mé první plavbě Středomořím jako zaměstnanec jsem poznala mnoho zajímavých a inspirativních lidí.

25.9.2017 v 11:36 | Karma: 11,18 | Přečteno: 395x | Diskuse| Cestování

Klára Markovičová

Londýn – Hamburg: Na skok s kabelkou

Někdy, když se člověk rozhodne udělat změnu ve svém životě a udělá první krok, přijdou lidé a příležitosti, které mu pomáhají udělat další kroky.

24.3.2017 v 13:23 | Karma: 9,03 | Přečteno: 337x | Diskuse| Cestování

Klára Markovičová

Ztrácím pevnou půdu pod nohama… To je skvělý!!

Život vám často nabízí příležitosti a možnosti, někdy vás nemilostně postaví před moment, kdy se musíte rozhodnout a změnu akceptovat. Někdy se tato změna však může projevit jako splněné přání, a tak je na čase ho jít žít.

24.3.2017 v 12:18 | Karma: 11,82 | Přečteno: 291x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Kyjev na Rusko vyslal drony, balistická raketa v Oděse způsobila požár

2. května 2024  7:20

Sledujeme online Ukrajinské drony v noci na čtvrtek poškodily energetickou infrastrukturu v západoruské Orlovské...

Tlaková níže přinese mírné ochlazení. O víkendu bude oblačno, přijdou i bouřky

2. května 2024  6:54

Přímý přenos Silný vítr a nebezpečí vzniku požáru na vybraných místech v Česku hrozí ještě ve čtvrtek, výstrahy...

USA uvalily nové sankce na stovky subjektů. V Rusku, Číně i na Slovensku

2. května 2024  6:49

Spojené státy americké uvalily nové sankce na stovky osob a právnických subjektů. Souvisejí hlavně...

Zřícená dálnice v jižní Číně má již 36 obětí, další pátrání komplikuje počasí

2. května 2024  6:23

Nejméně 36 lidí zemřelo v hornaté oblasti na jihu Číny, kde se ve středu po silných deštích zřítila...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 547x
Miluji hudbu, tanec, zpěv, ale také cestování, životní výzvy a plnění svých cílů, zkrátka svůj život, proto momentálně žiji v cizině. Ráda píši krátké reportáže nejen ze svých cest, ale také zajímavosti ze svého života. Touto cestou se s vámi o ně ráda podělím a doufám, že vás mohou také motivovat. Když to všechno můžu zažít já, tak proč ne vy?

Seznam rubrik