Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak se vaří sen

Při mé první plavbě Středomořím jako zaměstnanec jsem poznala mnoho zajímavých a inspirativních lidí.

Ředitel kulinářských umění a gastronom, říkejme mu Rudy, byl jedním z těch, kteří mě utvrdili v mém přesvědčení, že když si člověk v životě opravdu něco přeje a rozhodne se udělat všechno pro to, aby to získal, přání se mu splní.

Když jsem poznala Rudyho, vyššího a postaršího Vláma žijícího na území Francie, vypadal přísně. Přísně se tvářil, i když nám vysvětloval koncept menu, které vytvořil pro naší restauraci. Postupem času chodíval pracovat s počítačem do kavárničky, kde jsem během dne obsluhovala, a tak, když měl zrovna chvilku si povídat, jsem měla možnost ho více poznat. Už na mě ale vůbec nepůsobil přísně. Vždy se usmíval a rád si dával cappuchino.

Jednoho večera se zastavil v naší restauraci, aby prohodil pár slov s hosty, poseděl s nimi a ochutnal jídlo, které před nedávnem vymyslel a vytvořil. Během večera trávil čas také v kuchyni, kde pomáhal kuchařům s přípravou. Měla jsem možnost dívat se, jak ingredience stále vylepšuje, jak do pánve s dýňovým pyré přidává různé směsi koření, soli, olivový olej, jak si s jídly hraje. Pozorovala jsem jeho počínání, což mne přivedlo k myšlence a otázce, jaký asi byl jeho dosavadní život? Jak budoval svou kariéru, jak asi musel tvrdě pracovat, aby mi poté, před branami Monte Carla a s cappuchinem v ruce, mohl vyprávět, jak otevřel několik restaurací na lodích i na pevnině, jak vymýšlel design každičkého talíře, který každý den nosíme na tácech. Jak si hrál s ingrediencemi, až přišel na nápad vařit v naší restauraci jídla na bázi peruánské a asijské kuchyně. Jídla, jež jsem poté s hrdostí mohla prezentovat s dodatkem „osobně připravené ředitelem kulinářských umění, který toto menu vymyslel.“

A tak poslouchám jeho příběh a dívám se na barevné domy na pevnině Monaca, zatímco pociťuji vděčnost a radost za to, jak se tomuto úžasnému člověku plní sny, které zdaleka nekončí. Hosté jídlo milují a já jsem vděčná za to, že jsem poznala tak osobitého člověka, který si šel za svými sny a každý den si je plní, protože svou práci miluje.

Autor: Klára Markovičová | pondělí 25.9.2017 11:36 | karma článku: 11,18 | přečteno: 395x
  • Další články autora

Klára Markovičová

Šneci nekoušou aneb jarní úroda je na spadnutí!

Nikdy mě nenapadlo, že si ve svých sedmadvaceti budu sázet stromy a kácet zahradu. Já – holka z města? Osud mě totiž zavedl úplně jinam, než jsem plánovala.

18.5.2018 v 16:39 | Karma: 7,20 | Přečteno: 359x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Klára Markovičová

Na cestě zapomnění i do snů... loď vždy dopluje do svého přístavu

Má cesta námořníka začala jednoho březnového rána, kdy jsem dorazila do italského přístavu a poprvé jsem vstoupila na loď, jež se na čas stala mým domovem.

25.9.2017 v 12:39 | Karma: 12,16 | Přečteno: 431x | Diskuse| Cestování

Klára Markovičová

Londýn – Hamburg: Na skok s kabelkou

Někdy, když se člověk rozhodne udělat změnu ve svém životě a udělá první krok, přijdou lidé a příležitosti, které mu pomáhají udělat další kroky.

24.3.2017 v 13:23 | Karma: 9,03 | Přečteno: 337x | Diskuse| Cestování

Klára Markovičová

Ztrácím pevnou půdu pod nohama… To je skvělý!!

Život vám často nabízí příležitosti a možnosti, někdy vás nemilostně postaví před moment, kdy se musíte rozhodnout a změnu akceptovat. Někdy se tato změna však může projevit jako splněné přání, a tak je na čase ho jít žít.

24.3.2017 v 12:18 | Karma: 11,82 | Přečteno: 291x | Diskuse| Cestování

Klára Markovičová

Ticho léčí… tak takhle to je!

Spoustu lidí vždy opakovalo „ohranou frázi“ - ticho léčí. Nikdy jsem přesně nerozuměla, co se tím ale myslí. Mám ale pocit, že tomu v poslední době přicházím na kloub.

6.3.2017 v 17:29 | Karma: 10,30 | Přečteno: 309x | Diskuse| Hobby
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení

23. dubna 2024  10:45,  aktualizováno  11:41

Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...

V Letech otevřeli památník holokaustu Romů a Sintů. Za války tam stál koncentrák

23. dubna 2024  9:59,  aktualizováno  11:30

Muzeum romské kultury otevřelo dnes Památník holokaustu Romů a Sintů v Čechách v Letech na Písecku....

Kolegu lídra kandidátky AfD zadrželi, dával Číně informace z europarlamentu

23. dubna 2024  8:38,  aktualizováno  11:30

Německá policie zadržela v noci v Drážďanech spolupracovníka Maximiliana Kraha, lídra kandidátky...

Wagnerovec po návratu z fronty rozřezal ženu, kufr s ostatky vyhodil z okna

23. dubna 2024  11:26

Rusko se v souvislosti s návratem vojáků z ukrajinského bojiště potýká s narůstající kriminalitou....

  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 547x
Miluji hudbu, tanec, zpěv, ale také cestování, životní výzvy a plnění svých cílů, zkrátka svůj život, proto momentálně žiji v cizině. Ráda píši krátké reportáže nejen ze svých cest, ale také zajímavosti ze svého života. Touto cestou se s vámi o ně ráda podělím a doufám, že vás mohou také motivovat. Když to všechno můžu zažít já, tak proč ne vy?

Seznam rubrik