Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ztrácím pevnou půdu pod nohama… To je skvělý!!

Život vám často nabízí příležitosti a možnosti, někdy vás nemilostně postaví před moment, kdy se musíte rozhodnout a změnu akceptovat. Někdy se tato změna však může projevit jako splněné přání, a tak je na čase ho jít žít.

Už před nějakou dobou jsem zjistila, že se mi plní sny, které si skutečně v hloubi duše přeji. A tak se mi po roce nádherné práce a dalších několika měsících cestování, odpočinku a sebe rozvoje naskytla příležitost splnit si další velký sen – pracovat na zámořské lodi. A měla jsem to štěstí, že jsem se dostala jako úplně nový člen na úplně novou loď, která se ještě pár týdnů před první plavbou vyjímala ve své plně stavební konstrukci.

Jak se staví sen

Byla jsem překvapená, že loď, jež se stala mým domovem na následujícího půl roku, mi nepřipadala tak velká, jak jsem si ji představovala. Ač 11patrová mořská budova, v celkovém kontextu malý zámořský kolos pro 600 pasažérů a 400 členů posádky, uvnitř však s rozsáhlými chodbičkami, schody, podpalubí, které vypadá přes tak jako „to vedle“, těžko říct, zda ještě v přední či zadní části lodi, a když jdete dál, zjistíte, že „tyhle“ schody už jste někde potkali. Když vtom se objevíte u hlavního vchodu.

Všude je cítit čpavek, protože zrovna natřeli zábradlí, všechno je polepené igelitem, koberce zakryté, lepicí pásky a pásy, kam se podíváte. Někde musíte chodit v návlecích, protože místnost je téměř připravená odhalit své moderní umění, někde naopak nesmíte bez bezpečnostní helmy. Všude se staví, dolaďují se poslední návrhy, designéři sedí uprostřed chodby a upřesňují mapy, o kousek dál přivrtávají železo, zatímco vy stojíte před obřími otevřenými dveřmi, za nimiž vidíte vodu. Jen co se objevíte v průchodu, už jste součástí nákladu zboží, jeho přepravy do sedmého patra a najednou si spolu s dalšími kolegy předáváte z rukou do rukou těžké krabice plné talířů a látkových ubrousků. Sem tam uslyšíte podivné temné dunivé zvuky motorů či lodních šroubů, které se zatím ani nepohnuly.

Když pak usínám v temné a tiché kajutě bez okna, přemýšlím, že se loď dá brzy do pohybu a já ztratím pevnou půdu pod nohama. Jaké to asi bude? Pocítím změnu? Jak se budu cítit, když budu usínat v kajutě posazené několik metrů pod hladinou, zatímco lodní šrouby se budou točit ve víru hlubokého Středozemního moře? Říkám si a již teď se nemůžu dočkat na nový zážitek.

Autor: Klára Markovičová | pátek 24.3.2017 12:18 | karma článku: 11,82 | přečteno: 291x
  • Další články autora

Klára Markovičová

Šneci nekoušou aneb jarní úroda je na spadnutí!

Nikdy mě nenapadlo, že si ve svých sedmadvaceti budu sázet stromy a kácet zahradu. Já – holka z města? Osud mě totiž zavedl úplně jinam, než jsem plánovala.

18.5.2018 v 16:39 | Karma: 7,20 | Přečteno: 359x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Klára Markovičová

Na cestě zapomnění i do snů... loď vždy dopluje do svého přístavu

Má cesta námořníka začala jednoho březnového rána, kdy jsem dorazila do italského přístavu a poprvé jsem vstoupila na loď, jež se na čas stala mým domovem.

25.9.2017 v 12:39 | Karma: 12,16 | Přečteno: 431x | Diskuse| Cestování

Klára Markovičová

Jak se vaří sen

Při mé první plavbě Středomořím jako zaměstnanec jsem poznala mnoho zajímavých a inspirativních lidí.

25.9.2017 v 11:36 | Karma: 11,18 | Přečteno: 395x | Diskuse| Cestování

Klára Markovičová

Londýn – Hamburg: Na skok s kabelkou

Někdy, když se člověk rozhodne udělat změnu ve svém životě a udělá první krok, přijdou lidé a příležitosti, které mu pomáhají udělat další kroky.

24.3.2017 v 13:23 | Karma: 9,03 | Přečteno: 337x | Diskuse| Cestování

Klára Markovičová

Ticho léčí… tak takhle to je!

Spoustu lidí vždy opakovalo „ohranou frázi“ - ticho léčí. Nikdy jsem přesně nerozuměla, co se tím ale myslí. Mám ale pocit, že tomu v poslední době přicházím na kloub.

6.3.2017 v 17:29 | Karma: 10,30 | Přečteno: 309x | Diskuse| Hobby
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 547x
Miluji hudbu, tanec, zpěv, ale také cestování, životní výzvy a plnění svých cílů, zkrátka svůj život, proto momentálně žiji v cizině. Ráda píši krátké reportáže nejen ze svých cest, ale také zajímavosti ze svého života. Touto cestou se s vámi o ně ráda podělím a doufám, že vás mohou také motivovat. Když to všechno můžu zažít já, tak proč ne vy?

Seznam rubrik