Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dovolená pro Klarciu

Tímto článkem bych zejména chtěla podpořit všechny, kteří se bojí následovat hlas svého srdce, a také podpořit víru, že vše je možné, když si jdete za svými sny.

...aneb o překonávání sebe sama, osobním rozvoji, vystupováním z komfortní zóny a klidu duše

„Zvyk všechno odkládat nás provází všude a čeká jen na svou příležitost zmařit šance na úspěch. Většina z nás prožije neúspěšný život, protože čekáme na pravý čas, abychom se pustili do něčeho, co stojí za to. Nečekejte! Čas nebude nikdy ten pravý, začněte okamžitě a použijte nástrojů, které máte po ruce.“ Napoleon Hill

Tento článek píšu od nádherného mallorského pobřeží, užívám si dovolenou… „A s kým že jedeš?“ „Jen sama se sebou…“ S úsměvem jsem odpovídala a poté si užívala ty překvapené a zděšené výrazy. Tak nějak si zde plním svůj dětský sen, kdy jsem si vždy přála jet na dovolenou do subtropů, k moři, ale být sama, volná jako pták, dělat si co chci, nikomu nic neříkat a prostě jen tak být.

A to se mi v mých úžasných 26 letech poprvé splnilo. Vždy mě na dovolených zvláštně provázela touha „být tu sama a na nikoho se neuvazovat“. Neříkám, nebylo to vždy, ale co si pamatuji, skoro na každé jsem si našla moment, kdy jsem někam odešla, abych si užila alespoň chvilku pro sebe… často jsem pro to vstávala se svítáním, což mohlo být např. v 5 ráno… A tak mě jednoho dne na jaře napadlo, že si koupím letenky. Mallorka byla jasná volba, jelikož jsem tu pár měsíců žila a poté jsme s přítelem procestovali na dovolené půlku ostrova, takže ať se děje, co se děje, zhruba jsem tušila, do čeho jdu. Jedna z věcí, kterou jsem sama u sebe musela překonat, byla představa, že si chci na 3 dny pronajmout auto a přespávat v něm. Inu, dala jsem své kuráži pořádně zabrat, když jsem poprvé vyjížděla z půjčovny. Ne, že bych se bála řídit, naopak to miluji, ale nikdy jsem neměla příležitost řídit na místa, kde to vůbec neznám, a spolehnout se přitom sama na sebe, včetně toho najít si parkování, jezdit podle mapy bez rádce (jelikož GPS mě nebaví) a poradit si na tří a čtyřproudové dálnici a dvouproudových kruhových objezdech.

S přespáváním v autě je samozřejmě spojen i můj dávný strach ze tmy (který se nicméně v posledních měsících zmenšil, ba bych řekla, že téměř vymizel). A proto se pro mě další výzvou stalo strávit 2 noci sama v autě. Musím přiznat, že svou komfortní zónu překonávám mílovými kroky a jsem za tyto příležitosti neskutečně vděčná. Odměnou se mi dostávají zážitky a krásná místa, které si můžu naplno vychutnat a být v nich přítomna tady a teď. A to je další z mých inner games…. ČAS.

Jelikož jsem typ člověka, který má mobil téměř nalepený na ruce a buď na něm něco dělá, nebo sleduje čas, rozhodla jsem se použití tohoto přístroje zminimalizovat a zkrátka jen být… bez komunikace se světem, který mě zná (nic proti všem, které mám ráda), a "vykašlat" se na čas… řídit se jen svou intuicí (bez konkrétních plánů) a pohybem slunce. Toto je pro mě asi nejtěžší část mé dovolené, ale zároveň absolutně nejdobrodružnější. V reálu to funguje tak, že mám mobil vypnutý a hodinky v tašce. Sednu do auta, dovezu se do nějakého městečka a vyvalím na pláž. A když cítím, že mám dost, jedu o pláž dál. Když cítím, že mám hlad, jdu na oběd/ kávu/ večeři. Ležím, jak dlouho se mi chce, a řídím se tím, co mi říká moje tělo. Sledování času je jako závislost, a proto je celkem „fuška“ hádat, kolik může být a moje vnitřní dítě - „závislé na čase“ - se vzteká, protože najednou ztrácí kontrolu. Kromě toho intuitivně vybírám i místa, kde si dát drink, jídlo, projít se, nebo zda si číst či poslouchat hudbu.

Musím uznat, že všechny tyto situace působí jako balzám na duši… a děje se to jen díky tomu, že poslouchám své srdce, svou duši, své vnitřní dítě, jaké má touhy, co je pro ně dobré a co chci zažít.

Zkrátka se učím, že nic není nemožné a ten pocit osobní i společenské svobody je opravdu k nezaplacení…

Autor: Klára Markovičová | pátek 23.9.2016 21:24 | karma článku: 17,87 | přečteno: 472x
  • Další články autora

Klára Markovičová

Šneci nekoušou aneb jarní úroda je na spadnutí!

Nikdy mě nenapadlo, že si ve svých sedmadvaceti budu sázet stromy a kácet zahradu. Já – holka z města? Osud mě totiž zavedl úplně jinam, než jsem plánovala.

18.5.2018 v 16:39 | Karma: 7,20 | Přečteno: 359x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Klára Markovičová

Na cestě zapomnění i do snů... loď vždy dopluje do svého přístavu

Má cesta námořníka začala jednoho březnového rána, kdy jsem dorazila do italského přístavu a poprvé jsem vstoupila na loď, jež se na čas stala mým domovem.

25.9.2017 v 12:39 | Karma: 12,16 | Přečteno: 431x | Diskuse| Cestování

Klára Markovičová

Jak se vaří sen

Při mé první plavbě Středomořím jako zaměstnanec jsem poznala mnoho zajímavých a inspirativních lidí.

25.9.2017 v 11:36 | Karma: 11,18 | Přečteno: 395x | Diskuse| Cestování

Klára Markovičová

Londýn – Hamburg: Na skok s kabelkou

Někdy, když se člověk rozhodne udělat změnu ve svém životě a udělá první krok, přijdou lidé a příležitosti, které mu pomáhají udělat další kroky.

24.3.2017 v 13:23 | Karma: 9,03 | Přečteno: 337x | Diskuse| Cestování

Klára Markovičová

Ztrácím pevnou půdu pod nohama… To je skvělý!!

Život vám často nabízí příležitosti a možnosti, někdy vás nemilostně postaví před moment, kdy se musíte rozhodnout a změnu akceptovat. Někdy se tato změna však může projevit jako splněné přání, a tak je na čase ho jít žít.

24.3.2017 v 12:18 | Karma: 11,82 | Přečteno: 291x | Diskuse| Cestování

Klára Markovičová

Ticho léčí… tak takhle to je!

Spoustu lidí vždy opakovalo „ohranou frázi“ - ticho léčí. Nikdy jsem přesně nerozuměla, co se tím ale myslí. Mám ale pocit, že tomu v poslední době přicházím na kloub.

6.3.2017 v 17:29 | Karma: 10,30 | Přečteno: 309x | Diskuse| Hobby

Klára Markovičová

Cestování jako maximální forma inspirace

Cestování vždy bylo něco, co jsem milovala, zejména když jsem mohla cestovat do jiné země. Vždy jsem se zaměřovala na nová místa, kulturu, lidi... v poslední době však cestování odhalilo svou další stránku.

6.3.2017 v 16:00 | Karma: 8,31 | Přečteno: 174x | Diskuse| Cestování

Klára Markovičová

Z deníčku Indie #7: Můj duchovní učitel a průvodce

Znáte ten pocit, kdy se díváte na film a říkáte si: "Hmm.. tohle se mi nikdy nemůže stát..." Nebo: "Juu, to bych si moc přála, aby se mi také stalo!" Přejete si to? Tak prosím, tady to je!

15.1.2017 v 10:26 | Karma: 11,96 | Přečteno: 331x | Diskuse| Cestování

Klára Markovičová

Z deníčku Indie #6: Jóga v autentickém prostředí

Již jsem pár lekcí jógy vyzkoušela, a to jak v Čechách, tak v Anglii, a musím uznat, že mě to nijak příliš nenadchlo, možná jsem nebyla na té správné józe, která by byla vyloženě pro mne.

12.1.2017 v 16:45 | Karma: 11,74 | Přečteno: 263x | Diskuse| Cestování

Klára Markovičová

Z deníčku Indie #5: Když myslí srdce, rozum jde stranou

Jako většina lidí cestuje daleko po světě, tak i já se rozhodla vycestovat do země, kde potřebujete mít vízum. No, ale to bych nebyla já, abych celou situaci neměla trochu „okořeněnou“...ačkoliv potom bych vám neměla o čem vyprávět.

8.1.2017 v 9:47 | Karma: 12,28 | Přečteno: 342x | Diskuse| Cestování

Klára Markovičová

Z deníčku Indie #4: Komunikace... ajaj!

Jelikož jsem tu teprve krátkou dobu, nedovolím si ještě posuzovat indickou mentalitu. Ráda bych ale napsala pár postřehů, které jsem do této doby v rámci komunikace s Indy získala.

7.1.2017 v 13:58 | Karma: 13,34 | Přečteno: 427x | Diskuse| Cestování

Klára Markovičová

Z deníčku Indie #3: Troubím - tak jedu já!

Divoká doprava, žádné předpisy - to není v JV Asii nic neobvyklého. Sama jsem si na vlastní kůži zažila i parádní indickou dopravu, která je nämlich to samé!

4.1.2017 v 15:15 | Karma: 13,77 | Přečteno: 366x | Diskuse| Cestování

Klára Markovičová

Z deníčku Indie #2: Cestování? To chce trpělivost!

Ne nadarmo je zde zavedený pojem „indický čas“. Znamená to, že když se řekne daný čas, spíše se tím myslí o pár hodin později. Při cestování se proto raději obrňte trpělivostí.

4.1.2017 v 14:13 | Karma: 10,73 | Přečteno: 341x | Diskuse| Cestování

Klára Markovičová

Z deníčku Indie #1: To je divočina!

Indie pro mne vždy byla zemí, o které jsem si nedokázala vytvořit názor. Vždy mne lákala, ale zároveň jsem se cítila rozpačitě při jejím pomyšlení. Ale hned první noc předčila veškerá moje očekávání!

3.1.2017 v 15:53 | Karma: 15,37 | Přečteno: 530x | Diskuse| Cestování

Klára Markovičová

Mám doma pavouka, jmenuje se Marek

Pokud se v mé blízkosti objevil pavouk, šílela jsem jak malá (ať už jsem byla dítě, či dospělá). Pokud jsem se dotkla pavučiny, málem jsem měla infarkt. Jenže něco se změnilo a moje celoživotní muka pomalu ustávají...

2.9.2016 v 15:51 | Karma: 14,52 | Přečteno: 485x | Diskuse| Společnost

Klára Markovičová

Vánoce jako další splněný sen

Den se pomaličku chýlil ke svému konci, stmívalo se, kolem se rozsvěcovaly ulice, výlohy plnila barevná světýlka, velké nápisy lákající zákazníky ke koupi zboží, z obchodů se ozývaly anglické vánoční písně.

7.1.2016 v 14:10 | Karma: 10,85 | Přečteno: 203x | Diskuse| Ostatní

Klára Markovičová

„Chceš být dobrý zaměstnanec? Udělá“me“ pro to maximum!“

Během střední i vysoké školy jsem vystřídala spousty brigád. Musím uznat, že jsem vždy měla velké štěstí na zaměstnavatele. Pokaždé pro mne bylo radostí pracovat. A v Anglii nasadili příčku ještě o trochu výš.

9.11.2015 v 23:52 | Karma: 19,00 | Přečteno: 747x | Diskuse| Ostatní

Klára Markovičová

Úřady a jak se chovat v bance k zákazníkům

V Anglii se neobejdete bez tří důležitých věcí, a to národního čísla pojištění, adresy a bankovního účtu. Jenže jedno bez druhého se shání velmi těžko. Pro mě osobně bylo asi největší „makačkou“ sehnat banku.

6.11.2015 v 14:14 | Karma: 19,78 | Přečteno: 1093x | Diskuse| Ostatní

Klára Markovičová

I lidé na vysoké finanční úrovni se umí radovat jako děti

Já osobně mám ráda příjemná překvapení. Zrovna nedávno jsem jedno takové po příchodu do práce dostala.

4.11.2015 v 15:23 | Karma: 22,53 | Přečteno: 2387x | Diskuse| Ostatní

Klára Markovičová

Cheers? Děkujeme, pane řidiči!

V Brightonu často slýcháváme známé Cheers!, což má většina lidí spojeno pouze s přípitkem. Objevili jsme zde však úplně nový význam tohoto slova!

3.11.2015 v 15:52 | Karma: 17,26 | Přečteno: 740x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 547x
Miluji hudbu, tanec, zpěv, ale také cestování, životní výzvy a plnění svých cílů, zkrátka svůj život, proto momentálně žiji v cizině. Ráda píši krátké reportáže nejen ze svých cest, ale také zajímavosti ze svého života. Touto cestou se s vámi o ně ráda podělím a doufám, že vás mohou také motivovat. Když to všechno můžu zažít já, tak proč ne vy?

Seznam rubrik